24 Temmuz 2018 Salı

İnsanlar Neden Kaba ve Küfürlü Partnerlerinden Ayrılamaz?

Bazı çiftlerde partnerlerden birinin diğerine bir pislikmiş gibi davranmasına, küfür ya da şiddet barındıran bir tarz tutturmasına pek çoğumuz tanık olmuş, yaşamış ya da hali hazırda yaşamaktayız.

Bir kişiye kırılmak aşık olmaktan daha kolayken, bu tür birlikteliklerin yıllarca devam etmesi oldukça ilginç. Bir kişi kendisine kötü davranış sergileyen, çirkinleşen bir kişiyle ilişkisini bitirmek için neden tereddüt eder? Ne kadar danışmanlık alıp, karar verseler de açıklanamayan bir güç ( ya da güçsüzlük) geri adım atmalarına neden olur.


İşte tüm çabalarına rağmen bu tip partnerlerinden ayrılamayan birkaç kişinin hikayesi:

- O kötü biri değil
 "Erkek arkadaşımla beş yıldır birlikteyim ve kısa öfke nöbetleriyle meşhur. Öfke anında ne söylediğini, ne yaptığını bilmediği zamanlar vardı, ama o kötü biri değil. Evet, bir veya iki kez fiziksel olarak incindim ama hepsi kazara oldu. Durumun kontrolden çıktığı bir gün onu bırakmayı düşünmüştüm fakat doğasını bildiğimden aşık oldum; bunu kabul etmeliyim."

- Bir çocuğum var; nasıl bırakabilirim ki?
 "Küfürbaz ve kötü bir adamla evlendiğimi iki yıl sonra fark ettiğimde hamileydim. Boşanma dilekçesini yazmak için oğlumun büyümesini beklemem gerektiğini düşündüm. Şimdi oğlum 21 yaşında genç bir adam oldu ve birlikte geçirdiğim onca yıldan sonra babasından uzaklaşmakta bir yarar görmüyorum."

- Anlayacak Kadar Olgun değil 
"Kız arkadaşım benden yedi yaş küçük. O sinirli biri değildir fakat zaman zaman içine kapanabiliyor. Günlerce telefonlarımı açmadığı, benden kaçtığı zamanlar var. Bu gibi durumlarda sık sık arkadaşlarıyla zaman geçirdiğini fark ediyorum. Bu davranışının nedenini sorduğumda sadece omuz silkiyor. Bu tip davranışların beni duygusal olarak tükettiğini anlamıyor. Ama tekrar normale döndüğünde ona tekrar aşık oluyorum." 

-Sahiplik Sevgiye İşaret midir? 
" Erkek arkadaşımla üç sene önce buluşmaya başladığımda, annem bana onun doğru kişi olmadığını söylemişti. Şimdi geriye doğru baktığımda annemin ne kadar haklı olduğunu görüyorum. Erkek arkadaşım çok sahiplenicidir; başka insanlarla görüştüğümde düzenli olarak telefonumu, maillerimi kontrol eder. İlişkideki bu durum beni bunaltıyor ama bunun normal olduğunu düşünüyorum, çünkü ancak seven biri bu kadar çok sahiplenici olur."

- Uzmanlar Neye İnanıyor
" Küfürlü bir partner, diğer kişinin korku, güvensizlik ve sempati duygularını besleyen duygusal bir akbaba gibidir. Bazıları çok manipülatif de olabilir, bu yüzden diğer tarafın mağdurun kim olduğunu ve mağdur olup olmadığını anlamasını zorlaştırır,” diyor Mansi Kumar, danışman psikolog ve ilişki uzmanı. “Ancak bazı kötü niyetli ortaklar, davranışlarından ve hatta ilişkideki ilgili kişiyi nasıl etkilediğinden haberdar bile olmayabilirler."

-Böyle Davranışları Normalleştirmeyi ya da Kabul Etmeyi Denemeyin
 Uzmanlara göre, çok sayıda mağdur, istismarcı ortaklarının davranışlarını çeşitli nedenlerden dolayı kabul etmeye başlıyor - duygusal, toplumsal baskı, sempati vb. “Böyle bir davranışın normal olduğuna inanmaya başladığınızda, bu ilişkiden asla uzaklaşamazsınız” diyor uzmanlar. Unutmayın, bir eşin acı çekmesi için fiziksel şiddete gerek yok, erkek ya da kadın bunu hem zihinsel hem de duygusal olarak yapabilir.


Kaynak İngilizce: İndiatimes







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı seçeneklerdeki Anonim sekmesine tıklayarak kayıt olmadan yapabilirsiniz..